tiistai 16. syyskuuta 2014

Jäähyväiset alokkaalle

Pipsa käväisi Uudessakaarlepyyssä hakemassa itselleen kolmannen ykköstuloksen putkeen ja sitä kautta TK1 koulutustunnuksen. Täytyy myöntää, että vaikka moni koiraharrastaja tähtää paljon korkeammalle eikä edes hanki alimpien luokkien koulareita, on tuolla minulle sammarin kanssa kisaavana iso merkitys. Meitä samojedin kanssa kisaavia ei ole monta, ja tuomaritkin ovat minulle sanoneet kokeen jälkeen, että ei sinulla se maailman helpoin tokorotu ole. Ei ehkä ole, mutta niin paljon minä nautin Pipsan kanssa tekemisestä, etten vaihtaisi mistään hinnasta pois. Välillä onnistutaan melkein nappiin, niinkuin nyt, välillä taas koira päättää, että tänään ei ole oikein tokotuulella.
Todella tyytyväinen olin Pipsaan tässä kokeessa siinäåkin, että alokkaan koiria oli 15 ja Pipsa niistä 13. Ajattelin että se väsähtää jo odotteluun, vaikka onkin autossa. Ei suinkaan, Pipsa oli oikein reipas. Nyt olen tainnut löytää myös sen oikean hetken ottaa koira esille. Se tapahtuu ihan edellisen suorituksen alussa. Sitten viritetään epävarmimmat liikkeet ja ilman suurempia kommervenkkejä kehään. Näin toimi ainakin nyt loistavasti. 
Pipsa on viime aikoina ollut todella innokas treenaaja ja tekijä. Lienevätkö avon uudet liikkeet piristäneet. Ja tokihan sitä tuli kesähelteillä pidettyä aika lailla kesälomaa.
Avoin luokka startataan hieman turhan aikaisin, nimittäin ensi sunnuntaina Vöyrillä. En ajatellut siellä vielä avoimessa kisaavani. No, menemme sillä asenteella että haemme kokemusta uusien liikkeiden teosta kisatilanteessa ja tuntumaa, paljonko niitä täytyy vielä treenailla.  Koska en todellakaan usko kovin suureen onnistumiseen, olen luvannut , että jos Pipsa saa ykkösen, alan opettaa voittajan tunnaria :P Onneksi uskon ettei minun tarvitse tätä lupausta ihan heti toteuttaa.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti